לא לכל אחד יש מחליף (או על היתרון שבגישה היצירתית)

והפעם, על גישה יצירתית, ולא בהכרח בצילום. 



הם אומרים שלכל אחד יש מחליף. הם טועים.

טכנית, ברור שאין וואקום, כל אחד שהולך, מישהו יחליף אותו, אבל זאת טעות לראות את זה כך.

הגישה שלכל אחד יש מחליף, מקטינה אנשים, מקטינה את הייחודיות שלהם, מקטינה את הערך שלהם. לכל אחד יש ערך שאי אפשר להחליף. לכל אחד. לא תמיד לכל אחד יש מחליף הולם. הם טועים.

אומרים עם ה NBA (ליגת כדורסל בארה"ב, למי שלא מכיר) שזאת ליגה של שחקנים. המנהלים לא קובעים, המאמנים לא קובעים, התקשורת לא קובעת.. השחקנים קובעים הכל. למה? כי אי אפשר להחליף את לברון ג'יימס ולקבל משהו אחר באותה רמה. כי אי אפשר להחליט שאם סטף קרי עצבן אותך, אתה תחליף אותו. אין לו מחליף. השחקנים בטוחים בעצמם, אי אפשר להחליף אותם. עכשיו נראה את מישהו מנסה לקבוע להם את הכללים. ב NBA אפשר להחליף מאמנים ובעלים, אבל הבעיה היא להחליף שחקנים.

החיים לא פיירים. אתה לא מקבל את מה שמגיע לך, אלא את מה שיש לך מינוף להשיג. ואתה תשיג מינוף אם תמצא את הדבר שבו אי אפשר להחליף אותך. הם אומרים שלכל אחד יש מחליף, אבל הם טועים.

אם אתה עובד בתוך הקופסה, בתוך המסגרת, ומבצע את מה שאומרים לך, כמו מכונה, אפשר להחליף אותך. זה קל. אתה מקשיב להוראות, אז נחליף אותך במישהו אחר שמקשיב להוראות ונקבל את אותו הדבר. לך יש מחליף, עכשיו הם צודקים.

אם אתה מגדיל ראש. אם אתה מוצא ייחודיות בדרך שאתה עושה דברים. יצירתיות שמאפיינת אותך. אם אתה עושה מעבר, ומשפיע מעבר לציפיות, אתה משיג מינוף. קשה להחליף אותך ולקבל את אותו הדבר. עכשיו היצירתיות שלך הרוויחה לך ערך. הם אומרים שלכל אחד יש מחליף. הם טועים.

בהנחה שאתה בן אדם נורמטיבי, שלא מייצר יותר בעיות מכל אחד אחר, למה שיחליפו אותך? אין מישהו שיחליף אותך שיתן את אותו הערך. אם אתה רופא מומחה שבאים מכל העולם לטיפולים אצלו, יחליפו אותך בבית החולים? אם אתה גיטריסט מוכשר עם נגינה שיש לה צליל ייחודי, יחליפו אותך בלהקה שלך? אם אתה איש מכירות מבריק שהלקוחות אוהבים, יחליפו אותך בחברה שלך?

אני לא מדבר על אלה שעובדים קשה יותר. אני לא מדבר על להשקיע את השעות, ולתת יותר זמן. אני לא מדבר על אלה שעובדים בסדר ונקיון, או שאף פעם לא היתה איתם בעיה. את אלה מחליפים.

לא מחליפים את אלה שכולם יודעים שבאים אליהם אם יש בעיה. את אלה שמבינים במשהו שאחרים לא מבינים. לא מחליפים את אלה שממציאים תהליכים חדשים, את אלה שיודעים להכניס שקט לחדר רועש, או להדליק חדר כבוי. אם מצאת משהו שאתה יודע לעשות טוב, עכשיו תהפוך אותו למשהו שאתה יודע לעשות אחרת. מצא את היצירתיות שלך בכל מה שתעשה. מצא את המעט אקסטרא שיהפוך את מה שאתה עושה לדבר שאתה עושה אותו מעט אחרת, בדרך משלך.

יש דברים בחיים שלך, תפקידים שאתה עושה, שיחליפו אותך בקלות. לא בכל דבר שאתה עושה, אתה ייחודי. אם שברת רגל, יהיה מישהו אחר שיוכל לנהוג באוטו שלך, אין בעיה. אם צריך לחמם ארוחת מיקרוגל, כל אחד יכול להחליף אותך בזה. נראה מישהו מחליף אותך בלחבק חיבוק מרגיע את הבן שלך כשהוא בוכה ממשהו שאמרו לו. שלא תטעה, אין לך תחליף!


אישתך, יש לה תחליף?



אם יש לה, אתה לא בקשר טוב. אשתך לא עושה בשבילך משהו שאתה מעריך מספיק, או שאתה לא רואה את הערך שבה. מאיזה סיבה שלא תהיה, יש לה תחליף. אבל אם התשובה היא לא, שאין לה תחליף, ולא היית מחליף אותה, אז תוודא שהיא לא תחליף אותך. 



החיים הם לא סיפור אגדה. אתה לא מקבל את האהבה שמגיע לך, אתה מקבל את האהבה שאתה שווה. תוודא שאין לך תחליף. תעשה בשביל אהבתך את הדבר שמעבר, תהיה יצירתי. אל תעשה רק את מה שהיא מצפה, תפתיע, תרגש, תהיה יצירתי. וודא שאת מה שאתה נותן לה, היא לא תוכל לקבל מאף אחד אחר, לא רק בגלל שאתה רוצה, אלא בגלל שככה צריך.

אנשים מאושרים הם אנשים שחיים את הרגע עצמו. לא עסוקים בחרטה, ולא בדאגה. לקחת החלטות מתוך אהבה, ולא מתוך פחד. לחיות חיים של ערך, לא של הרגלים.

אם תהיה יצירתי, תנפיק מעצמך דברים שאחרים לא היו עושים. זה המפתח לריגוש תמידי, ואפילו לשקט נפשי. אין דבר יותר מרגיע מהידיעה שאין לך תחליף. הם אומרים שלכל אחד יש מחליף. הם טועים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

צילום יצירתי הוא סוד האושר (או, על תפקיד הצילום בפסיכולוגיה החיובית)

תרגיל האובייקט

סליחה, של מי הצילום הזה? (או, דברים שלא ידעתם על זכויות יוצרים וצילום)