שוב צילום שגורם לך לשאול: מה הסיכוי...?

ב 2007 קבוצת הכדורגל של ברצלונה הייתה מהקבוצות החזקות בעולם. רונלדיניו הברזילאי בעונת הפרישה שלו, משאיר את המפתחות לילד הצעיר בקבוצה - ליאנול מסי. מסי אז עוד לא בן 20 וכבר מסומן להיות הכוכב הגדול של הכדורגל. הוא היה עוד רחוק משיאו, אבל כבר סומן כשחקן הגדול הבא.

ב 2007 למין ימאל (Lamine Yamal) רק נולד. בן חודשים ספורים בעת צילום התמונה המאד מפתיעה הזאת.



מי הוא למין ימאל
שחקן ברצלונה. השחקן הצעיר ביותר שמשחק ומבקיע ביורו. שחקן העתיד של הכדורגל הספרדי. 
שחקן שהשבוע הבקיע גול מדהים שהעלה את ספרד לגמר היורו, והביא את האבא שלו לפרסם בהתרגשות את התמונה הזאת בטוויטר, תחת המסר - כשהכוכבים מתיישרים.. 



עולם הספורט הוכה בתדהמה מזה שיש צילום שמתעד את מסי מחזיק את למין ימאל התינוק על הידיים. לכאורה, אין קשר בין השניים. אמנם הפרשנים האופטימיים כבר סימנו את למין ימאל כיורשו של מסי, אבל אף אחד לא תיאר לעצמו שיש קשר מעשי בין השניים. 

מסי עצמו לא ידע שיש צילום כזה. 

אז מה הסיפור?


ברצלונה השתתפה בארוע צדקה עבור Unisef בעבור עיתון מקומי בשם Diario Sport. 
באירוע היא ביקשה מכוכבי הקבוצה להצטלם עם משפחות מקומיות, מהקהילה, לטובת לוח שנה.

איך נבחרו המשפחות שיצטלמו עם כוכבי ברצלונה?
הגרלה. בשכונת רוקה פונדה, במטראו. אחת הנרשמות להגרלה היתה משפחה צעירה, משפחת ימאל. הצילומים אמורים להתקיים בקאמפ נואו, וזאת היתה הזדמנות לעשות משהו מיוחד. משפחת ימאל זכתה בהגרלה. 
הם הגיעו לצילומים ללא האבא - מהגר מרוקאי. האמא, צעירה מגינאה, והתינוק הקטן הם היחידים שהתייצבו. היא הגיעה לצילומים כשהתינוק הקטן בתוך אמבטיית פלסטיק כחולה. מסי נשלח להצטלם דווקא איתם, כשיתר כוכבי הקבוצה קיבלו משפחות אחרות.

לצלם קוראים חואן מונפורט (Joan Monfort) והוא היה צלם עצמאי, פרילנסר, שעבר מפעם לפעם עם הקבוצה.
שחקני הקבוצה היו אמורים להתנדב לצילומים, ומסי הצעיר לא ממש רצה, הוא היה ילד ביישן, אבל "נידבו" אותו לצילומים והוא קיבל את משפחת ימאל לצילומים. הצלם מספר שמסי התקשה מאד להסתדר עם התינוק הקטן שבכה, התקשה להסתדר עם אמבטיית הפלסטיק או לקחת אותו על הידיים. למעשה מסי "הטביל" את למין ימאל ואפילו לא ידע.

הצילום הזה מסמל את העברת המקל מהכוכב הכי גדול של ברצלונה בדור שנגמר, לכוכב הצעיר הבא, בדור שמתחיל. העובדה שהעולם לא ידע שיש צילום כזה, שמסי לא ידע שהתינוק שהוא הצטלם איתו הוא למין ימאל.. זה באמת בלתי נתפש.



היום בלילה גמר היורו.
אנגליה נגד ספרד. למין ימאל ינסה לסחוף את ספרד להישג ספורטיבי, ועל הדרך להעמיק עוד יותר את האגדה שהצילום מייצג



ואם אהבתם את הסיפור של צילום שמספר סיפור לא ייאמן, אני ממליץ לכם לקרוא גם את הסיפור הבא - 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סליחה, של מי הצילום הזה? (או, דברים שלא ידעתם על זכויות יוצרים וצילום)

צילום יצירתי הוא סוד האושר (או, על תפקיד הצילום בפסיכולוגיה החיובית)