לפעמים ההתחלה היא השיא

 Light my fire

הלהיט הגדול של the doors הוא השיר הראשון שכתב רובי קריגר. הראשון שהוא ניסה לכתוב בחייו. ג׳ים מוריסון שלח את חברי הלהקה לחזור עם משהו שהם כתבו ורובי קריגר, הגיטריסט של הלהקה, חזר עם השיר הראשון שהוא כתב בחייו והלהקה זכתה בתהילת עולם, עם שיר שכבש את המקום הראשון במצעדים, והוא ללא ספק הלהיט הכי גדול שלה עד היום, ופרץ עבורה את הדרך לפופולריות שנמשכת עד היום.


האזרח קיין הוא הסרט הראשון שאורסון וולס אי פעם כתב וביים. הסרט שנחשב בעיניי רבים כטוב ביותר בכל הזמנים, הוא הסרט הראשון שעשה היוצר שלו. בסרט יש משחקי פוקוס חדשניים, צילומים מזוויות לא שגרתיות (בעיקר מלמטה, מה שדרש מהאולפנים לבנות תקרה) ועלילה שלא מסופרת באופן כרונולוגי, יש שימוש בוואן שוט (One shot) שהיה חדשני מאד בטח תוך כדי שימוש במעברי פוקוס כחלק מהאופן שבו בעלילה מתקדמת.



דיוויד ביירן עף מבית הספר לאומנות שבו למד, ובגיל 23 השיר השני שהוא אי פעם כתב הפך להיות מה שהגדיר את הקריירה שלו עד היום, בגיל 70, כשאז הוא הקים את להקת ראשים מדברים וכתב את psycho killer שהפך להיות אחד השירים הגדולים של שנות השמונים והגדיר מוסיקה של תקופה שלמה. מאז הוא לא כתב שיר כל כך מצליח אבל מגדיר יצירתיות מוסיקלית ותיאטרליות.


לפעמים, ככל שאנחנו לומדים יותר, משתכללים יותר, חושבים שיש ״תשובה נכונה״ לשאלות, אנחנו מאבדים את היצירתיות.


היצירתיות לא דורשת ידע מוקדם, אלא העזה וגישה של התנסות. לפעמים העדר הידע מביא אותנו לשיא היצירתיות ממש על ההתחלה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

צילום יצירתי הוא סוד האושר (או, על תפקיד הצילום בפסיכולוגיה החיובית)

תרגיל האובייקט

סליחה, של מי הצילום הזה? (או, דברים שלא ידעתם על זכויות יוצרים וצילום)