אני גלעד בנארי. צלם, אוצר תערוכות צילום, אמן, ומורה. אלה המחשבות שלי על חשיבה יצירתית, על צילום, על כתיבה, על פוטותרפיה, ועל כל מה שמחבר אותם ביחד.
אתם מוזמנים לקרוא, להגיב, לעקוב ולשתף.
אם אתה רוצה לחוות יצירתיות
קבל קישור
Facebook
Twitter
Pinterest
אימייל
אפליקציות אחרות
-
אם אתה רוצה לחוות יצירתיות, קח החלטות לא שגרתיות.
אם אתה רוצה לחיות חיים יצירתיים, תחווה יצירתיות כל יום, וכל הזמן.
אם אתה רוצה לחיות בעולם יצירתי, תלמד אחרים איך לחוות יצירתיות
אני יודע שההצהרה בכותרת המאמר היא שערורייתית. סוד האושר לא יכול להיות תלוי בדבר כל כך אלמנטרי כמו צילום. מצד שני, האנשים הכי מאושרים שפגשתי הם אמנים, וצלמים יצירתיים בפרט.. צילום, שעומד בבסיסי הפוטותרפיה (תרפיה באמצעות צילום), הוא כלי יעיל להתמודד אחרת עם המציאות. כמעט כל התאוריות בפסיכולוגיה מסכימות שסוד האושר תלוי בתהליכים פנימיים, בתוך האדם עצמו, ולא בעולם החיצוני שמקיף אותו. האיזון בין המוח והרגש. המצלמה היא הציר המרכזי שמחבר את העולם החיצוני לעולם הפנימי, ולפיכך עבודה מנטלית נכונה עם מצלמה מסוגלת להיות " סוד האושר ". אנחנו חושבים שאנחנו שולטים במחשבות, וברגש, אבל בפועל המחשבות והרגש שולטים בנו. הם מטלטלים אותנו ולוקחים מאיתנו את שיקול הדעת. האינטואיציה, אותן מחשבות שקטות שרצות לנו בראש, התת מודע, מנסה להיות חבר שלנו. הוא מנסה להגן עלינו מאיומים, להזהיר אותנו באמצעות דאגות, הוא מלטף לנו את האגו ורוצה שכולם יאהבו אותנו. אנחנו מתבוננים החוצה ורואים פחד וסכנות. למשל, בפסיכולוגיה חיובית (ענף בפסיכולוגיה העוסק בחקר האושר והשגשוג האנושיים) מאמינים בניסיון למצוא ו
כצלמים יצירתיים אנחנו מוגבלים רק על ידי הדמיון שלנו. מה שאנחנו מצלמים זה רק הטריגר שמפעיל את הדמיון, ואנחנו לא מוגבלים על ידו. כדרך להמחיש את תהליך החשיבה הזה, כל מי שלמד אצלי מכיר את התרגיל הזה, שאני מאד אוהב לתרגל. מניסיון של שנים, התרגיל הזה הופך להיות סוג של אבן פינה אצל הרבה צלמים שהתפתחו לכיוונים יצירתיים. התרגיל דורש סבלנות, ויש בהחלט צלמים שיהיה להם קשה להתמודד איתו. חשוב לציין - אין חשיבות למצלמה שעושים איתה את התרגיל, לידע טכני קודם, או כל מגבלה אחרת - זה תרגיל שמתאים לכל מי שרוצה לתרגל את היצירתיות שלו. אז מה קורה בתרגיל הזה? 1. כל תלמיד מתבקש לבחור אובייקט. הערות והמלצות לבחירת האובייקט: אובייקט בנלי וכזה שלא מושך את העין במיוחד. סטטי ולא משתנה. רצוי לא גדול במיוחד (נניח עד גודל של חצי מטר). שלא יהיה גבוה כדי שתהיה גישה אליו. שלא יהיה שטוח (שאפשר יהיה ללכת מסביבו). שלא היה בדיוק בנקודה גבול בין אור וצל. אי אפשר להזיז את האובייקט. אסור להחליף אובייקט באמצע התרגיל! 2. את האובייקט יש לצלם ב- 10 דרכים שונות: הערות על אפשרויות הצילום: פעם האובייקט הוא נושא, פעם נ
כצלם וכמורה אני נתקל בהרבה מקרים של חוסר הבנה וידע בתחום "מה מותר, ומה אסור" לנו כצלמים. האם מותר לצלם ברחוב גם כשאומרים לכם שלא? ומה עם לפרסם את התמונות של אנשים שצילמתם? ואם צילמתם ציור שמישהו צייר, האם זכויות היוצרים על הצילום שלכם בכלל? ומה קורה אם מישהו השאיל ממכם מצלמה וצילם איתה, למי שייך הצילום? ואם צילמתם בחתונה, האם התמונות של "החתן והכלה" שלכם? אז זהו אוסף תובנות חשובות על מה מותר, ומה אסור, ומהן זכויות היוצרים לצלמים לפי החוקים בישראל. הנה התהליך שבו התוכן המוצג לכם נכתב: 1. העלתי שאלות שאני שומע שוב ושוב, ונקודות שמבחינתי שווה היה להתעכב עליהן. 2. על כל שאלה עניתי מהידע הכללי שלי 3. חיפשתי סימוכין באינטרנט (חוקים בישראל, וחוק בינלאומי). 4. על מה שלא מצאתי התייעצתי עם חברים שהם עורכי דין בתחום הקניין הרוחני. מבחינתי, אלה הם קווי יסוד להשכלה הכללית שלכם כצלמים השאלות והתשובות לא עונות על מקרים ספציפיים, אלא מהווים מסגרת הבנה כללית, וכך חשוב שתתייחסו אליהם. חשוב מאד לציין, אני לא עורך דין ולא משפטן. המידע שצירפתי מבוסס על שנים של איס
תגובות
הוסף רשומת תגובה