אני גלעד בנארי. צלם, אוצר תערוכות צילום, אמן, ומורה. אלה המחשבות שלי על חשיבה יצירתית, על צילום, על כתיבה, על פוטותרפיה, ועל כל מה שמחבר אותם ביחד.
אתם מוזמנים לקרוא, להגיב, לעקוב ולשתף.
אם אתה רוצה לחוות יצירתיות
קבל קישור
Facebook
X
Pinterest
אימייל
אפליקציות אחרות
-
אם אתה רוצה לחוות יצירתיות, קח החלטות לא שגרתיות.
אם אתה רוצה לחיות חיים יצירתיים, תחווה יצירתיות כל יום, וכל הזמן.
אם אתה רוצה לחיות בעולם יצירתי, תלמד אחרים איך לחוות יצירתיות
כצלם וכמורה אני נתקל בהרבה מקרים של חוסר הבנה וידע בתחום "מה מותר, ומה אסור" לנו כצלמים. האם מותר לצלם ברחוב גם כשאומרים לכם שלא? ומה עם לפרסם את התמונות של אנשים שצילמתם? ואם צילמתם ציור שמישהו צייר, האם זכויות היוצרים על הצילום שלכם בכלל? ומה קורה אם מישהו השאיל ממכם מצלמה וצילם איתה, למי שייך הצילום? ואם צילמתם בחתונה, האם התמונות של "החתן והכלה" שלכם? אז זהו אוסף תובנות חשובות על מה מותר, ומה אסור, ומהן זכויות היוצרים לצלמים לפי החוקים בישראל. הנה התהליך שבו התוכן המוצג לכם נכתב: 1. העלתי שאלות שאני שומע שוב ושוב, ונקודות שמבחינתי שווה היה להתעכב עליהן. 2. על כל שאלה עניתי מהידע הכללי שלי 3. חיפשתי סימוכין באינטרנט (חוקים בישראל, וחוק בינלאומי). 4. על מה שלא מצאתי התייעצתי עם חברים שהם עורכי דין בתחום הקניין הרוחני. מבחינתי, אלה הם קווי יסוד להשכלה הכללית שלכם כצלמים השאלות והתשובות לא עונות על מקרים ספציפיים, אלא מהווים מסגרת הבנה כללית, וכך חשוב שתתייחסו אליהם. חשוב מאד לציין, אני לא עורך דין ולא משפטן. המידע שצירפתי מבוסס על שנים של איס...
צילום הוא לא רק הנצחת מה שהעיניים רואות. הביטוי האומנותי כולל גם ביטויים פחות ריאליסטים, למשל הביטוי האימפרסיוניסטי, התרשמותי, ואת זה אפשר לייצר ולצלם גם באמצעות המצלמה. קלוד מונה צייר ככה לפני 130 שנה, והגיע הזמן לתת למצלמה שלכם לייצר פרשנות שלכם לעולם האומנותי הזה. הצילום דורש גישה אחרת בהתבוננות, ודגש על טכניקות מיוחדות בעבודה עם המצלמה, להשגת האפקטים הרצויים בצילום. ב 2023 וב 2024 קיימנו בהצלחה רבה את הסמינר הראשון, ואנחנו שמחים לקיים אותו בשנה השלישית שלנו יחד, כחלון אומנותי ויצירתי, שכל כך נדרש במציאות היומיומית שלנו. הנה דוגמאות מהתוצרים - את הסמינר מובילים דובי רומן וגלעד בנארי התוכנית: שבעה מפגשים. אנחנו ננצל את תקופת הפריחה של חודש פברואר – מרץ כדי לצלם בהשראת קלוד מונה. בסדרה של 7 מפגשים שמוקדשים לעבודה ומשוב, אנחנו נניח תשתית והנחות יסוד למה שקלוד מונה יצר כאמן, ולמה שאנחנו מנסים לעשות עם מצלמה. נדבר על השראה, טכניקה, נתרגל ונשתף לטובת משוב ולמידה. ארבעה מהמפגשים יוקדשו ללימוד, ומשוב, ושלושה מפגשי שטח בבוקר לתרגול מעשי ומעמיק. כאמור...
לא כולנו רואים את העולם באותה צורה. רופאים רואים ומבינים מצורת ההליכה של אנשים ברחוב דברים שאני לא רואה. עובדת סוציאלית רואה בצורה שאמא מחזיקה את היד של הבן שלה ברחוב הרבה יותר ממה שאני שם אליו לב. איש תאורה רואה קליפ מוסיקלי בטלווזיה ומבין מיד באיזה תאורה השתמשו ומאיזה זוויות. ארכיטקט מסתובב ברחובות ורואה בניינים כפי שאני מעולם לא ראיתי. אני מביט בצילום ורואה בו יותר מאחרים. איך? כולנו מביטים בצילום באותו אופן, אבל לא כולנו רואים את אותו הדבר. צלמים מתבוננים אחרת על המציאות. הם מריצים בראש תהליך ניתוח נתונים שונה מכל אחד אחר. אני אתן דוגמה: אני מלמד את תלמידי הצילום שלי על שלושה צירי חשיבה רלוונטים בצילום נושא - 1. הנושא עצמו - לבודד את הנושא, להתבונן באובייקט בצורה שמפרידה אותו מהסביבה שלו ומדגישה בו פרטים. 2. מהנושא לסביבה - הנושא במרכז התמונה, אך הסביבה או הרקע שלו מייצר הקשר וסיפור מסגרת. 3. מהסביבה לנושא - בין הצלם לנושא יש מרחק שבו נמצאת הסביבה. היא מייצרת הקשר ומסגרת שמוליכה אל הנושא. זאת בעצם העצמה של הנושא באמצעות הסביבה (הולכה, מיסגור, הבלטת צב...
תגובות
הוסף רשומת תגובה