זהות צילומית בארבעה שלבים




כל צלם מכיר את התחושה הזאת.

אתה מצלם, ואתה אוהב לצלם, אבל אתה בעצם לא יודע איזה מן צלם אתה.
אתה לומד צילום, ועדיין מבולבל... מה אתה אוהב כל כך בצילום? מה זה הצילום בשבילך?
ואם אתה מביט קדימה, איזה צלם אתה עכשיו ואיזה צלם אתה רוצה להיות?
מה יכול להיות מיוחד דווקא בתמונות שאתה יכול לצלם? 
מה עושה את הצילומים שאתה אוהב מיוחדים בעיניך?


שנים ארוכות שאני מלמד צילום יצירתי, מלמד חשיבה יצירתית.
הבסיס לכל החשיבה היצירתית הוא התובנה שחשיבה יצירתית עוסקת פחות במה שמצולם, ויותר במי שמצלם.
ההעצמה של תפקיד הצלם בתוך התהליך הצילומי. במילים אחרות, איך להביא את עצמי, כצלם, לתוך התמונה.

יצירתיות:
"יצירתיות מתבטאת בגמישות מחשבתית המובילה לרעיונות חדשים
 או לדרך חדשה להתמודדות עם סיטואציות קיימות "

שנים ארוכות שאני מלמד יצירתיות בנקודת מפגש צרה עם התלמידים שלי, על רצף ארוך שבו הם רוכשים ידע צילומי מסוגים שונים. נניח עבודה עם פלאש, וצילומי נוף, ורחוב... ואז הם פוגשים את ה"אני מאמין" שלי. אני משפיע לעיתים יותר, ולעיתים פחות, בהתאם למוטיבציה של התלמיד, וליכולת שלי לספק השראה בנקודת הזמן כדי להביא לשינוי במחשבה. בכל קבוצה יהיו אלה שיתחברו מאד לתוכן שלי, ואת אלה שיחפשו אתגרים אחרים.

שנים ארוכות שאני מלמד יצירתיות, לעיתים גם בקורס צילום יצירתי ארוך שאני מעביר, בקורסים נקודתיים של צילום רגשי, או צילום עם מוסיקה, בסדנאות לימודיות, ואפילו בלימודי פוטותרפיה שאני מלמד. אני מעביר המון ידע, ואני מרגיש שאני משפיע, שאני מייצר שינוי של ממש בצורה שאנשים חושבים ומצלמים.

שנים ארוכות שאני מלמד יצירתיות, אבל ההשפעה שלי לאורך זמן מסתכמת ב"הופעת אורח" בחוייה הצילומית של התלמידים שלי. כל צלם, בין אם המודע, ובין אם לא - לוקח החלטות שקשורות לאסתטיקה, וקשורות לתוכן, בתמונות שהוא מצלם. האם הוא יודע מהן? האם הוא מודע אליהן? האם הופעת האורח שלי עשתה שינוי כל כך עמוק שעכשיו הוא כבר יודע "מי אני"?

שנים ארוכות שאני מלמד יצירתיות, ומוביל קבוצות פייסבוק ופורומים לצילום, ואין ספור מועדונים וקבוצות צילום, שבכולן הצלמים מקבלים במה לזמן קצוב, וחוזרים להמתין להזדמנות הבאה. ככה קשה מאד לעבור תהליך של עומק.
מאד נכון לקבל משוב מאחרים, לביות בתוך קבוצה ולהרגיש כל הזמן מה אתה עושה אחרת, אבל כמה אתה באמת לומד מהתהליך הזה על עצמך?

שנים ארוכות שאני בונה מוצר איכותי שיעזור לי ללטש את היכולת והחשיבה של צלמים באחד על אחד.
בניתי מתודולוגיה שמבוססת על ההבנה של סגנון וטעם, מגבלות וציוד, העדפות ויעדים.. הוצר הוא "זהות צילומית". ארבעה שלבים בהתפתחות של צלם. שלבים שבו אני מלווה, מייעץ, נותן משוב חי, מאתגר במשימות, מספק אבחנות וביקורת.



למשל, מה ניתן ללמוד מצלם שככה נראים הצילומים שלו?


מאפיינים של אסתטיקה:
גרפיות, מינימליזם, אבסטרקטיות, חלוקה נקייה של הפריים

מאפיינים של תוכן:

אסתטיקה אבסטרקטית, למצוא תכונות גרפיות מסביבנו – יחד עם זאת, תחושה סגורה ולא נעימה. 







ופה? מה ניתן ללמוד מצלם שככה נראים הצילומים שלו?



מאפיינים של אתסטיקה:
קונטרסט גבוה, זוויות רחבות, תאורה חשוכה, חיספוס

מאפיינים של תוכן:
עיוות, הבעה, נוכחות דומיננטית של דמות בפריים





אז איך עושים את זה, איך זה עובד?
ארבעה שלבים בהתפתחות הזהות הצילומית, בתום כל שלב נחליט ביחד אם אתם עוברים לשלב הבא.



השלב הראשון:

ניתוח המצב הקיים -
אתם תמלאו שאלון שבניתי שיעזור לי להכיר אתכם.
אתם תציגו לי תמונות שמהם ננתח את הסגנון הצילומי שאתם אוהבים.
אתם תציגו לי תיק עבודות של צילומים שעשיתם.

אני אספק לכם ניתוח איכותי של הפוטנציאל הצילומי שלכם, ושל הביצועים שלכם כצלמים יצירתיים. הניתוח יכיל ביקורת על החסרונות, התייחסות לחסרונות, ובעיקר תשומת לב לבידול שלכם כצלמים.

מחיר השלב ברכישה מראש - 2,500 ש"ח / כ- 10 שעות

השלב השני :

לאחר שיש לנו תמונה מקיפה של המצב הנוכחי שלכם כצלמים, אפשר להגדיר יעדים ראשונים ולבחון תהליכי עבודה.
אני אספק לכם משימות ואתבונן על תהליכי העבודה מאחורי הקלעים. בלי סינון, בלי עיבוד, בלי להתייפייף. אני אבחן את התמונות כפי שהן צולמו ואבחן את לקיחת ההחלטות, והביצועים הצילומיים.

אני אספק לכם ניתוח איכותי של הביצועים הצילומיים שלכם. תהליך "לשפר את הממוצע". טיפים לעיבוד התמונות. נבחן את מידת ההתאמה שלכם למשימות הצילום, והמקומות שבהם אתם צריכים להשקיע מאמץ ולהשתפר, ומקומות שלא צריך להשקיע בהם אנרגיה.

מחיר השלב ברכישה מראש - 4,500 ש"ח /  כ- 20 שעות

השלב השלישי:

אנחנו כבר מכירים. יודעים מה טוב אצלכם, מה ייחודי אצלכם, ועכשיו אנחנו מביטים קדימה.. מה עושים עם זה?
קובעים יעדים להתפתחות אישית וצילומים לתיק העבודות שלכם. מחדדים זהות צילומית ופרויקטים אישיים. אוכל גם להצמיד אתכם לבעל מקצוע ומורה מומחה בתחום הצילומי שמתאים לכם (אותי, או מורה עם התמחות אחרת), כדי ללטש אתכם בעבודה אחד על אחד לפי מה שאתם צריכים.

אני אספק לכם ליווי, מיון וסינון, וביקורת. לא בלחץ, בקצב איטי ומשחורר.
כאוצר תערוכות אלווה אתכם משלב שבו אתם מצלמים הכל, לשלב שבו אתם מתחדדים לתמונות שרק אתם יכולים לצלם.

מחיר השלב ברכישה מראש - 4,500 ש"ח / כ- 20 שעות

השלב הרביעי:

הזהות הצילומית כבר מגובשת. עכשיו צריך להרחיב ידע צילומי, לספק לעצמכם עוד השראה והרחבה, וקביעת יעדים להתפתחות. השבחת תיק העבודות, רשתות חבריות וגלריות אינטרנטיות. תערוכות אישיות והשתלבות בתעשייה.

בשלב הזה אני מספק לכם ייעוץ, ידע, וליווי. אם הגעתם לכאן, אתם לא צריכים ממני יותר מזה.


מחיר השלב ברכישה מראש - 4,500 ש"ח / כ- 20 שעות

זהו,
שורה תחתונה, אני רוצה להעמיד את עצמי לרשותכם.
עם הגישה לצילום, עם כל הידע, הניסיון המצטבר שעברתי עם מאות תלמידים

כעיקרון, אני מנחה אתכם בכל השלבים, אני עובר על הצילומים שלכם בענן של גוגל( באופן פרטי).
אני מספק לכם הערות על גבי התמונות ובדוחות מסכמים.
ניתן גם להזמין ממני יציאות צילום משותפות או מפגשי משוב אישיים בתוספת תשלום.

אז אם כל זה נשמע לכם כמו משהו שאתם רוצים, צרו קשר:
050-8899634

גלעד בנארי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

צילום יצירתי הוא סוד האושר (או, על תפקיד הצילום בפסיכולוגיה החיובית)

תרגיל האובייקט

סליחה, של מי הצילום הזה? (או, דברים שלא ידעתם על זכויות יוצרים וצילום)