תערוכת "אורות הבמה" / גיא פריבס

תערוכת "אורות הבמה" / גיא פריבס

ב 18/3/2013 עולה תערוכה חדשה של הצלם גיא פריבס, שיש לי את הכבוד להיות האוצר שלה



כבר יצא לי לאצור תערוכות בעבר, ואפילו יותר מפעם אחת.
יש משהו מיוחד בתערוכה של גיא פריבס שעולה ביום שני, ה- 18/3/2013. 
אולי העובדה שגיא חבר ואיש מקסים במיוחד, ואולי העובדה שהוא כבר שנים אומר לי ש"יום אחד אני ארצה שתאצור עבורי תערוכה שאני אצלם", ואולי דווקא העובדה שליוויתי את גיא מהתקופה שעוד לא היה ברור לו מה בכלל הוא רוצה לצלם בחיים... אולי זה שגיא עובד על התערוכה כבר 3 שנים, ואולי העובדה שתחום העניין העיקרי שגיא מצלם, וגם בתערוכה, זר לי מאד.
גיא מצלם הופעות חיות ועושה זאת במסירות והתלהבות. הוא משיג את האישורים להציץ מאחורי הקלעים ונדחס עם ההמון כשהמוסיקה רועמת. בתוך כל זה הוא מוצא את היכולת לחשוב על פרמטרים במצלמה, זוויות, ISO , תאורה, מבט ורגע. לי קשה אפילו לדמיין את עצמי עומד בתוך המון סוער, או הולך לאיבוד בקהל גדול, תוך כדי הופעה המונית, עם כל הלחץ והרעש המתלווה לכך. אני תמיד אעדיף את האיכות של הרמקולים בבית, ואת השקט שכפתור קטן בשלט יכול מיד ליצור עבורי.האמת, אני הכי שונא לחפש חנייה באירועים האלה. אולי בגלל זה, בגלל שלא הייתי מתחלף איתו, אולי בגלל זה אני כל כך שמח לראות את החומרים שלו כאוצר. אולי בגלל שהוא מצלם את מה שאני כנראה לעולם לא אצלם.

לגיא יש עין חדה לרגעים שרובינו נפספס, גם אם נהיה בעירנות שיא בהופעה שהוא מצלם. 
הוא רואה את האומן קורס לתוך השיר, הוא מזהה את השינוי בתאורה בדיוק ברגע שהאומן שוכח שיש מולו אלפי אנשים. למשל כשאביב גפן שר והולך לאיבוד בתוך ההמון שצורח וסוגד לו,  או כשנינט צורחת לתוך האור, וירמי קפלן מתרסק ברגע של התמסרות לתוך ידי המעריצים. כל אלה נקלטו במצלמה ותועדו על ידי גיא למזכרת עבור המעריצים.

 עזרתי לגיא לסגור על הקונספט, לאפיין אותו. בחירת המקום להצגת התערוכה היה קל, וזה לא תמיד כך.
בחרנו את הקונטיינר בר בנמל יפו. בר של הופעות חיות שבו אנשים משלבים ישיבה, בירה ורעש מלטף באוזניים. החזון שבו תמונה של גיא משמשת כרקע פיזי ועוטף עבור להקה צעירה שמופיעה במקום מחמיאה גם לעבודה של גיא, גם ללהקה הצעירה ששואפת להגיע למעמדים כמו ההופעות הגדולות שגיא צילם, וגם לאומן שמונצח בתמונה שהוא סוג של אייקון מוכח עבור אומנים בתחילת דרכם. המוסיקה תשלים את האווירה בתמונות ותתן לתמונות תכונה חיה. 
אני מדמיין בר אפוף עשן (למרות שבפועל אין סיכוי שמישהו ידליק סיגריה על פי העישון במקומות ציבוריים), מוסיקה חיה רועשת, בירה ביד, והתמונות של גיא עוטפות את קירות המקום כתפאורה מושלמת לתרבות של מוסיקה והופעות. 

מתוך ההבנה הזאת היה חשוב לא להדפיס תמונות בגודל סטנדרטי אלא דווקא לנסות ולמלא את המקום בתמונות במלוא מובן המילה. לא ללכת על כמות שתגרום לצופה ללכת לאיבוד בין כל האומנים והצבעים, אלה כמות מוגבלת ואיכותית של תמונות, מודפסות בגדול במיוחד.
אני וגיא תכננו את גודל ההדפסה, תוך התחשבות בלוגיסטיקה המורכבת שזה דרש, שיתאים וימלא את החלל של הקונטיינר. 
התוצאה, שטרם ראיתי עדיין, מרתקת אותי לא רק ב"איך זה ייראה על הקיר", אלא בעיקר בחזון של רגע האמת. האם התמונות ישתלבו בחלל בצורה שהן יהפכו להיות הרקע הטבעי והרגיל ביותר לפעילות במקום. 


אז כמו אמדורסקי לפניכם, אני אשמח אם תבואו ביום שני, ה 18/3/2013 לקונטיינר ביפו ותגידו לי איך יצא. 
תישענו אחורה עם כוס בירה ותדמיינו את ההמון שואג סביבכם. האומן המיוזע לוחש לכם באוזן בדיוק ברגע שהאורות יורדים - תפתחו את העיניים חברים, מה אתם רואים?



שלכם,
גלעד בנארי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

צילום יצירתי הוא סוד האושר (או, על תפקיד הצילום בפסיכולוגיה החיובית)

תרגיל האובייקט

סליחה, של מי הצילום הזה? (או, דברים שלא ידעתם על זכויות יוצרים וצילום)