אחד למיליון - צילום שטומן בחובו שאלה באמונה

 

לפני 4 שנים בדיוק נסלי ברדה פרסמה תוכנית של "אחד למיליון" פרק שלא יצא לי מהראש. לא בהכרח בגלל המקרה עצמו, אלא זוג צילומים שמספרים על משהו שלא ניתן להסביר.

סיפור שככל שנתעמק לתוכו ונכיר במקריות, או בגורל, או במה שנבחר להאמין, עדיין לא נוכל להסביר זוג צילומים, סיפור של צילומים שאינו ברור ובלתי ניתן להסברה. אבל לפני שאגיע לצילום.... 

הסיפור הוא על שני זרים שנפגשו לגמרי במקרה, בתחנת אוטובוס. אחד נוסע בדרך לפסטיבל ערד והשני מאבטח אוטובוסים, והם מרגישים תחושה מוזרה של היכרות מוקדמת למרות שמעולם לא נפגשו. הזרים הם עופר בן 24, וליאור בן 19.

קו החיים של עופר וליאור ממש מקביל למרות שאין ביניהם קשר. שניהם עובדים בעברם כמאבטחים, ואחר כך כדוגמנים. שניהם חוזרים בתשובה באותו הזמן, ואפילו באותו המקום (מכון מאיר).

שני הזרים מגלים לאחר שנים של חברות שהתחילה במקרה, שהם בעצם שני אחים - ליאור ועופר.

ליאור נולד כפג במשך שבעה חודשים כילד שלישי בבית, ומסיבות כלכליות נשלח לאימוץ. הוא חי בבית יתומים בחיפה עד גיל שלוש וחצי ונמסר להורים מאמצים בכרמיאל. ליאור לא הכיר את המשפחה הביולוגית, את האחים, והוא לא ידע כלום על המשפחה. בגיל 21 הוא פותח את תיק האימוץ חלקית אבל נבהל מהאמת ומחליט לא לפגוש את המשפחה הביולוגית ואת האחים. האחים של ליאור לא ידעו שיש להם אח שנמסר לאימוץ. הם חיים בטבריה ואחר כך לעכו.

שבעה אחים שלא יודעים דבר על אח אחד שנמסר לאימוץ. 40 שנה אחרי האח המאומץ עושה את הצעד שממנו פחד ויוצר קשר עם האמא ומגיע לפגוש את המשפחה. שם הוא מגלה שעופר, החבר הטוב, הוא אח. הוא עוד לא פוגש אותו, כי עופר לא הצליח להגיע, אבל במפגש עם עופר, בבית של עופר, אחרי כמה שנים שהם לא התראו, ליאור ועופר הם לא רק חברים, הם מגלים שהם אחים.

והצילום?

כל אחד גדל בבית אחר ועדיין לכל אחד מהם תמונה זהה לחלוטין באלבום תמונות הילדות. הם מצולמים מחבקים קוף זהה, על אותו הרקע ובאותה התנוחה, למרות שאין בין בניהם ובין החיים שלהן שום קשר.





ומה המשמעות המוזרה של הצילום. מה הוא מסגיר? על מה הוא מעיד?

שני אחים שלא יודעים שהם אחים, מנהלים חיים מקבילים, כולל צילום אחד זהה בחיים אחרים, עד שהשרשרת עם התליון של הצילום נסגרת על צוואר הגורל. מעידה על זה שלמרות שהסערה הפרידה בין הסירות, בשוך הסערה הם מוצאים את הדרך חזרה.

בשתי בתים זרים, בנסיבות אחרות לגמרי, בזמנים שונים... שני אחרים שלא יודעים אחד על השני, מחבקים קוף שנראה זהה, בצורה דומה, על רקע זהה, מזווית דומה... שתי התמונות מהדהדות זהות, אחדות, קשר גורל.





ככל שהסיפור מוזר, ובלתי ניתן להסברה,
דווקא הצילום הוא זה שמהדהד לי יותר מכל דבר אחר.
הוא בלתי ניתן להסבר. הוא מאתגר את האמונה שלנו במקריות לעומת גורל.



מומלץ מאד לראות את הפרק -
אחד למיליון (נסלי ברדה), פגישה גורלית. עונה ראשונה, פרק 7, שודר ב 3/10/2019

https://www.mako.co.il/mako-vod-keshet/one_in_a_milion-s1/VOD-0c9837eef709d61027.htm


סרטון נוסף לתיאור הקשר בין עופר וליאור -




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תרגיל האובייקט

צילום יצירתי הוא סוד האושר (או, על תפקיד הצילום בפסיכולוגיה החיובית)

סליחה, של מי הצילום הזה? (או, דברים שלא ידעתם על זכויות יוצרים וצילום)