לצלם כמו קלוד - מחזור 2024

צילום הוא לא רק הנצחת מה שהעיניים רואות. הביטוי האומנותי כולל גם ביטויים פחות ריאליסטים, למשל הביטוי האימפרסיוניסטי, התרשמותי, ואת זה אפשר לייצר ולצלם גם באמצעות המצלמה. 



קלוד מונה צייר ככה לפני 130 שנה, והגיע הזמן לתת למצלמה שלכם לייצר פרשנות שלכם לעולם האומנותי הזה. הצילום דורש גישה אחרת בהתבוננות, ודגש על טכניקות מיוחדות בעבודה עם המצלמה, להשגת האפקטים הרצויים בצילום. 

ב 2023 קיימנו בהצלחה רבה את הסמינר הראשון, ואנחנו שמחים לקיים אותו שוב ב 2024, כחלון אומנותי ויצירתי, שכל כך נדרש במציאות היומיומית שלנו. 

להצגת התוצרים מפעילות 2023 -




את הסמינר מובילים דובי רומן וגלעד בנארי   

התוכנית: שבעה מפגשים. 


 אנחנו ננצל את תקופת הפריחה של חודש פברואר – מרץ כדי לצלם בהשראת קלוד מונה. בסדרה של 7 מפגשים שמוקדשים לעבודה ומשוב, אנחנו נניח תשתית והנחות יסוד למה קלוד מונה יצר כאמן, ולמה שאנחנו מנסים לעשות עם מצלמה. נדבר על השראה, טכניקה, נתרגל ונשתף לטובת משוב ולמידה. ארבעה מהמפגשים יוקדשו ללימוד, ומשוב, ושלושה מפגשי שטח בבוקר שישי לתרגול מעשי ומעמיק. כאמור, ייערכו ארבעה מפגשי זום (שגם יוקלטו) ומפגשי השטח ייערכו באזור מגידו, עמק האלה, וגני הנדיב. השילוב של לימוד שיטתי, מפגשי בטבע בתקופות פריחה, ומשוב ישירות למסך המחשב שלכם, מספקים חוויה יוצאת דופן של לימוד והתנסות.   



תוכנית המפגשים: 

מפגש 1 – 14/2/2024 יום רביעי 18:00 – 20:30 

מפגש בזום.
הצגת הקונספט האימפרסיוניסטי, דוגמאות מעבודת קלוד מונה, צילומים שבוצעו בסגנון קלוד מונה, צילומים "בהשראתו של קלוד" יוצגו ויוסברו. ונציג מגוון טכניקות ICM, חשיפה כפולה, פילטרים מאולתרים ועוד.. 

מפגש 2 – 23/2/2024 יום שישי 07:00 - 10:00 

מפגש צילומי חוץ במגידו לצילומי פריחה.
נלמד איך להתבונן על הפוטנציאל הצילומי בעיניים אימפרסיוניסטיות. לתרגם את המחשבות להחלטות על גישה וטכניקה. העדפות, ליטוש הביצוע, וביטוי אישי. 

מפגש 3 – 28/2/2024 יום רביעי 18:00 – 20:30 

מפגש בזום.
 נראה את הצילומים שצולמו בשטח. נשווה את האופן שבו אותו הנוף והפוטנציאל בא לידי ביטוי אחר אצל כל אחד מהמשתתפים, דגשים על גישה אסתטית, העדפות, וביצוע טכני. ננסה לתת הכוונה למיקוד במפגש השטח הבא. 

מפגש 4 – 1/3/2024 יום שישי 07:00 - 10:00 

מפגש צילומי חוץ בעמק האלה לצילומי פריחה.
אחרי המפגש הראשון על הטכניקה, הפעם הדגש יהיה על האפשרויות היצירתיות, על אקספרימנטליות וליטוש ההעדפות של כל צלם. 

 מפגש 5 – 6/3/2024 יום רביעי 18:00 - 20:00 

 מפגש זום
מפגש רשות למי שמעוניין במשוב ביניים, ייעוץ, תמיכה טכנית או רעיונית 

מפגש 6 – 8/3/2024 יום שישי 07:00 - 10:00 

מפגש צילומי חוץ בגני הנדיב, זיכרון יעקב, לצילומי פריחה.
עוד תרגול, התנסות וליטוש יכולות. 

 מפגש 7 – 13/3/2024 יום רביעי 18:00 – 20:30 

מפגש מסכם בזום.
במפגש נראה מגוון מהצילומים שצולמו במפגש השטח השני, כמו גם התנסויות נוספות אם צולמו. אנחנו נסכם את התהליך, את ההזדמנות והאתגר ב"לצלם כמו קלוד". 



על המדריכים: 



דובי רומן. יליד חיפה, 1957.
בניסיון ללכוד לא רק את משחק האור בשדות ובין העצים, והנצנוצים הפרושים בנוף, העבודה של דובי מרמזת על אור עמוק יותר המתפרש מפרחי הבר ועד לעומק גזעי העצים. הצילום של דובי מושפע מאד מאומני האימפרסיוניזם הצרפתי, ובמיוחד מקלוד מונה, והאופן שבו הוא רואה את העולם. דובי פיתח סגנון עבודה ייחודי המתבסס על מגוון טכניקות עבודה שמתחקה אחרי הקסם של הציור האימפרסיוניסטי. 



גלעד בנארי. יליד חיפה, 1971. צלם אמן, מורה לצילום יצירתי ומורה פוטותרפיה. מנחה סדנאות ומוביל טיולי צלמים "בזווית אחרת" ברחבי העולם. גלעד מתמקד בפרשנות אישית באמצעות מצלמה. ביצירתיות וביטוי אישי כמוטיבציה עיקרית בעבודה עם מצלמה. מציאת הקול הייחודי באמצעות החלטות לא שגרתיות, חיבור רגשי, התנסות וגילוי. זהות צילומית היא תוצאה של עולם פנימי וגירוי חיצוני. הדגש הוא על צילום חווייתי, ועל צילומים שצלם אחר לא היה מצלם.   




הערות ומחירים:

 • ידע, וציוד מומלץ – בסדנה נתרגל מגוון טכניקות, חלקן מורכבות ודורשות ציוד עם יכולות ספציפיות, וחלק ניתן לצלם גם במצלמות בסיסיות יותר, ובידע בסיסי, ובכל זאת, כדי לנצל את הסדנה את כל האפשרויות שנלמד ונתרגל אנחנו ממליצים על: 

 1. מצלמת רפלקס /mirrorless עם אפשרות לשליטה ידנית - הן בחשיפה והן במיקוד. חשוב שלמצלמה תהיה אפשרות לחשיפה מרובה (multiple exposure). מהמשתתפים נדרשת היכרות טובה בתפריט המצלמה האישית ובהפעלתה. 

2. עדשות מומלצות - עדשה רחבה קבועה/זום כ24 מ"מ או 35 מ"מ (16מ"מ או 23מ"מ במצלמות עם חיישן Crop factor) עם אפשרות למיקוד ידני. עדשה 50 מ"מ - קבועה/זום (35 מ"מ במצלמות Crop factor) עם אפשרות למיקוד ידני. עדשת מאקרו 50 מ"מ או 105 מ"מ תהיה יעילה מאד. עדשה ארוכה 180-300 מ"מ - קבועה/זום (135 מ"מ עד 200 מ"מ במצלמות Crop factor) עם אפשרות למיקוד ידני 

3. חצובה יציבה (עבור העדשה הארוכה) וכבל משחרר מכני או אלקטרוני, המתאים למצלמה שברשותכם. 

4. כרטיס זיכרון חליפי למצלמה ו-2 סוללות טעונות. 

 • עלות הסדנה 2,350 ש"ח (כולל מע"מ) שישולמו בעת ההרשמה לסדנה. אם לא יירשמו מספיק, והסדנה לא תצא לפועל, התשלום יוחזר במלואו. 

 • גודל קבוצה – מינימום 12 משתתפים, מקסימום 16 משתתפים. אם לא יירשמו לפחות 12 תלמידים, הסדנה לא תיפתח. 

 • מפגשי הכיתה ייערכו בזום, ויוקלטו, כדי לספק פתרון למי שלא יוכל להגיע. הלינקים למפגשים יועברו לכל משתתפי הסמינר באמצעות וואצאפ, או אי-מייל, בהתאם לבקשת המשתתף. 

 • במהלך הסדנה תפתח קבוצת וואצאפ שבה יועברו הודעות שוטפות, ומיקומי המפגשים















תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תרגיל האובייקט

צילום יצירתי הוא סוד האושר (או, על תפקיד הצילום בפסיכולוגיה החיובית)

סליחה, של מי הצילום הזה? (או, דברים שלא ידעתם על זכויות יוצרים וצילום)