להשתמש בבינה מלאכותית כדי להיות צלם טוב יותר
צלם שמשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור צילומים הוא, איך אומרים, לא צלם.
אי אפשר לצלם בלי מצלמה. אפשר להיות אמן נפלא בלי מצלמה, אבל לא קוראים לזה צילום. מצד שני, בינה מלאכותית היא כלי נהדר שיכול לעזור גם לצלמים מבלי להיות מעורבת בפיברוק של צילומים מזויפים.
אז קבלו 3 עצות איך לעשות את זה.
אין לי עצה ספציפית באיזה מתוכנות ה AI להשתמש. ChatGPT או Gemini או Copilot כולן שונות ואין העדפה ברורה לאחת מהן, להיפך - תעשו את אותו הדבר עם כולן ותשוו בין התוצאות.
כלל בסיסי בניהול פנייה לבינה מלאכותית - חשוב לעבוד מול הבינה על פי 4 מאפיינים בכל פרומט -
1. מטרה - מה אתה מבקש
2. איך אתה מבקש שהוא יחזיר לך את המידע
3. באיזה פורמט
להגדיר מה אתה לא מבקש, תגדיר צפי לקלישאות
4. תוסיף הקשרים ומידע כדי שהוא ידע עליך יותר פרטים שילכו את המידע רלוונטי אליך
עצה ראשונה -
תעלו לתוך הבינה צילום שלכם. תעשו ניתוח עומק לצילום. תהיו ברורים בבקשה שלכם מה לנתח. אל תעשו טעות ותשאלו את הבינה איזה רגש עולה מהתמונה, כי, טוב, בינה לא מרגישה כלום. מצד שני, צילום מכיל לא רק סיפור ורגש אלא גם נתונים מתמטיים שניתן לחשב באופן קר ומורכב. כמות אור, קומפוזיציה, צבעוניות, טווח דינמי.
בינה מלאכותית מחשבת 512 פרמטרים מתמטיים שונים שמבוססים על מיליארדי צילומים בדאטה בייס שלה בתוך שניות. אם תשאל ״תעשי לי ניתוח של הקומפוזיציה בצילום, של היסטוגרמה והטווח הדינמי. איפה נקודת הפוקוס ומאיפה מדידת האור. האם זאת היתה ההחלטה הטובה ביותר שהצלם יכל לקחת בהתאמה למה שהוא צילם? ״
ברגע שצלם עושה ניתוח של תמונה אחת התוצאות ראנדומליות ומאפיינות החלטות שרלוונטיות רק בזמן הצילום של התמונה הזאת. אבל מרגע שהוא יעשה ניתוח לעוד צילום ועוד צילום שלו, הצילומים שלו שהוא הכי אוהב. יוסיף לזה ניתוח של צילומים שהוא אוהב שלא הוא צילם - יש ידע מצטבר. יש הבנה של מה מאפיין את הצילומים שאתה הכי אוהב. פרמטרים כמו צבע, קומפוזיציה, אור, צמצם, קונטרסט - פתאום הניתוח המתמטי מייצר ערך מצטבר שמספר לך משהו על הטעם שלך לא על בסיס תוכן, אלא על בסיס ניראות של צילומים.
עצה 2 -
תן לבינה לינק לאינסטגרם שלך, לגלריה אחרת של צילומים שהעלית לאינטרנט. בקש ממנה לנתח את גוף העבודה שלך. מה מאפיין את הסגנון, ולהשוות לצלמים אחרים. מה מאפיין אותך בניגוד לצלמים אחרים. מה ייחודי וחוזר על עצמו בצילומים שלך. תבקש ממנה להגדיר לך תוכנית עבודה שתעזור לך לקחת את הייחוד שלך כצלם ולהפוך אותו לאסטרטגיה של בידול. בקש ממנה להציע לך האשטגים שיעזרו לצילומים שלך לקבל עוד חשיפה רלוונטית ותתחיל להוסיף אותם לצילומים שלך. תחדד באמצעותה את בניית המותג שלך כצלם, ואת החשיפה שלך בין כל כך הרבה צלמים אחרים.
עצה 3 -
הבינה מכירה את ההיסטוריה של הצילום, ואת המצלמים החשובים ביותר שעובדים בעולם. בקש ממנה לנתח מהצילומים שלך לאיזה צלמים סגנון הצילום שלך הכי דומה. מבוסס על האינסטגרם, או צילומים שהעלית לתוכה. אחרי חשיבה קצרה תקבל שמות של צלמים שיפתחו לך את הראש להמון השראה. חפש צילומים ברשת של הצלמים שהיא תגיד. חפש רעיונות ודמיון. מה אהבת ומה פחות. זהה בעבודה שלהם מה תוכל ללמוד ולנסות מצלמים שגוף העבודה שלהם מזכיר את הצילומים שלך. תן לבינה לעשות בשבילך את הסינון שרלוונטי בשבילך
ועצה אחת אקסטרא -
צילמתם פרח, פסל, משהו שמסקרן אתכם . במקום להעלות לרשת חברתית את התמונה מלווה בשאלה ״מי יודע איזה פרח זה״ או מי האדריכל של הבניין הזה, תעלו את הצילום לבינה ותנו לה להתמודד. היא תצליח בדרך כלל לעשות את העבודה
תגובות
הוסף רשומת תגובה