מינימליזם

 

מינימליזם הוא לא בהכרח להגיד פחות, אלא להגיד יותר ממה שבאמת חשוב (לצלם). זה עיקרון חשוב בצילום היצירתי, לדעת לצמצם מהפריים את כל מה שלא משרת אותך, כי צריך לזכור שצילום זאת הגישה היחידה באומנות שמתחילה עם מידע מפורט, ולא עם "דף ריק" ודמיון שממלא אותו.



לפיכך, מינימליזם, מעבר לזה שהוא זאנר אומנותי שאפשר לאהוב יותר, או פחות, הוא כלי תרגול מפלא להבנה של המהות בצילום יצירתי ולקיחת החלטות וויזואליות.


  1. הכלל הראשון שצריך לזכור הוא שמינימליזם יושב על קומפוזיציה. על הגדלת החלל השלילי מסביב לנושא המצולם. לא לשים את הנושא באמצע התמונה (מה שמצמצם את הספייס הנקי מסביבו) אלא לשים אותו בנקודה פינתית, ולהגדיל בהתאמה את החלל הנקי שסביבו.



  2. הכלל השני הוא צמצום במידע החזותי. ככל שיש פחות מידע חזותי (טקסטורה, כתמים, צבע, אנשים). ככל שניתן להבין את התמונה עם פחות מידע, הרי זה משובח. בדיוק כמו הסיפור הקצר ביותר שנכתב אי פעם - למכירה נעלי תינוק. מעולם לא ננעלו.


  3. שינוי פרופורציה ופרספקטיבה. לשנות גודל מוכר של אובייקטים. אובייקט גדול שייראה קטן, אובייקט גדול שלא ניתן לצלם כקטן, להזיז הצידה, אובייקט גדול שלא ניתן להזיז הצידה, לשבור את הצורה ולצלם לתוכו באופן שירמוז אותו מבלי להראות את כולו.


  4. שימוש בצבע - עדיף שחור לבן, אבל אם צבע, אז באופן של תאי שטח. לא מפוזר ברחבי הפריים כהסחת דעץ, אלא שהצבע יגדיר את תאי השטח ויעזור לפשט את ההתבוננות בתמונה.


  5. תאורה - Low key ו high key הרבה יותר מינימליסטים ממדידת אור מאוזנת. נסו לזהות אפשרויות למדידת אור אלטרנטיבית בהתאמה למיקום של הנושא שלכם בתמונה. אם הוא באור - LOW KEY, ואם הוא בחושך -  HIGH KEY


  6. שימוש בתבנית גרפית חזרתית בפריים, ואז השבירה שלה באמצעות הנושא המינימליסטי. המינימליזם מוגדר באמצעות נקודת השבירה.


  7. צורות גאומטריות טהורות ככל האפשר. ככל שניתן לדייק את הצורה, היא תהפוך את כל המידע שבתוכה לפריט מידע אחד שקט יותר. זה יפשט את חווית הצפיה. דרך נהדרת למשל להמחיש את זה, זה באמצעות שימוש במסגור פנימי של חלון - חישבו איך כל המידע שרואים דרך החלון הופך לתחום ושקט יותר באמצעות השימוש במסגרת.


זה יספיק בינתיים.

לסרטון "על פוטו מהאוטו" בנושא - 


רוצים להבין מה כל זה אומר?
מוזמנים להצרף לסדנאות ולימודים שאני מעביר בנושא.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תרגיל האובייקט

צילום יצירתי הוא סוד האושר (או, על תפקיד הצילום בפסיכולוגיה החיובית)

סליחה, של מי הצילום הזה? (או, דברים שלא ידעתם על זכויות יוצרים וצילום)